Persoonlijke Ontwikkeling en Bewustwording
Praktijk LIV
loslaten in vertrouwen
Regressietherapie

Regressietherapie is er op gebaseerd dat problemen in het hier en nu, hun oorsprong vinden in onverwerkte ervaringen in het verleden.
Een probleem kan zich op een mentale, emotionele, en/of lichamelijke/somatische manier voordoen. Onverwerkte ervaringen die gezorgd
hebben voor een problematische nawerking kun je opsporen in je onderbewuste, waardoor je ze kunt herbeleven. Deze ervaringen
kunnen zich voordoen in diverse herbelevingsgebieden, zoals je vroege jeugd, je geboorte, de zwangerschap of een vorig leven.

Door tijdens een herbeleving, in de ervaringen het onverwerkte alsnog te verwerken, wordt iets wat "onaf" was, alsnog afgemaakt
en is vanaf dan niet meer onbewust in je aanwezig. Er ontstaat ontlading van emoties en fysieke pijnen. Klachten en pijn in het hier
en nu nemen af of verdwijnen geheel. De vier lagen van ons innerlijk, de mentale laag, de emotionele laag, de somatische laag
en de spirituele laag, vormen de basis voor regressietherapie. Met behulp van deze vier lagen maak je in therapie verbinding met
jezelf, met je ziel. Zo kan er transformatie plaatsvinden en zelfheling.

Door de oorzaken van je huidige problemen, beperkingen of blokkades te verwerken op mentaal, emotioneel, lichamelijk en spiritueel
niveau, kom je weer in contact met je essentie, met wie je werkelijk bent. Je krijgt inzicht in jezelf en in de wijze waarop je in het leven
staat. Je wordt je bewust van de samenhang in je leven. Door deze bewustwording ervaar je meer levenskracht en meer creativiteit,
waardoor je beter in staat bent in je eigen kracht te staan, eigen keuzes te maken en daarvoor verantwoordelijkheid te nemen. Dit zorgt
voor een verbetering van de kwaliteit van je leven in het hier en nu.

Over Liv
Pedagogisch Advies en Coaching